Autor Tema: Motooori  (Posjeta: 5407 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline navigator

  • * Vlasnik Foruma *
  • Pro
  • ******
  • Postova: 2524
  • Karma: 14
  • One Planet
    • Balkan
Motooori
« : 16.11.2008 - 09:42:48 pm »
Da pocnem temu: evo motori. Nekada sam i sam bio strasni jahac motora, evo vec 4 godine kako nemam motor i mislim da je bolje tako. Prelijep sport i veliko uzivanje, samo da nije blesavih vozaca automobila, baba i djedova koji ne vide i ne paze...

Jeste li se ikada susreli s nečim što je jako dobro, pametno riješeno, ali pomalo dosadno i prozirno. Takva je i Honda CBF 600 N.

Ovaj "Hondin" motocikl je zamišljen kao motor za početnike. I to one koji žele motocikl, jer žele u njemu uživati i naučiti ga voziti, a ne za one koji žele samo biti viđeni na jednom.
Upravo iz tog razloga CBF600N ne krasi neki napadni dizajn, boje ili oštri rubovi. CBF600N dizajniran je da izgleda nevino i ne zastrašujuće.
Okruglo svjetlo, blage linije, klasični instrumenti... Ukratko, kao da ju je dizajnirao Nijemac. Najzanimljivija stvar na motociklu su retrovizori, lijepo dizajnirani i hromirani, s crnim rubom oko ogledala. Zanimljivi su iz razloga kada gledate u njih čini se kao da gledate u kakav monitor.
Obavljanje zadataka na vrhunskom nivou
S obzirom na to da ima svoju ciljanu publiku, CBF600N svoje zadaće ispunjava s najvišim ocjenama. Pogoni ga isti agregat kao i trkačicu iz iste kuće, CBR600RR.
On je malo utišan i na novo podešen kako bi dao više snage i obrtnog momenta na nižim obrtajima, te je veoma uglađen. Kroz sve režime rada daje dovoljno snage, gdje je i odgovor na gas kontinuiran i linearan. Linearnost je direktna posljedica PGM FI elektronskog ubrizgavanja goriva sa leptirima promjera 32 mm.
To je agregat kojeg je lako voziti, s kojim se može ići vrlo sporo i poprilično brzo. Snage na niskim obrtajima ima začuđujuće mnogo, te se vrlo rijetko javlja klasično poskakivanje lanca. Sve u svrhu jednostavnosti korištenja za početnika i lake upravljivosti.
Odnosi u mjenjaču za treću i četvrtu brzinu su na ovom modelu skraćeni u odnosu na donora CBR600RR. I iako se nećete baš osjećati kao da sjedite na raketi, s ovim motorom nećete imati problema s nijednim autom, kao ni s brzinama preko 200 km/h. Iako je agregat koji ispoljava 57 kW i 59 Nm lagan, cijeli motocikl baš i nije.
Ali, svih 213 kg dobro je centrirano, pa se ta masa osjeća samo prilikom manevrisanja na mjestu, što ponekad može biti zahtjevniji zadatak. Izgleda da su u Japanu dobro zamaskirali svu debeljkovu pretjeranu težinu, a kao šminka im je poslužila dobra upravljivost i agregat s dovoljno momenta.
Upravljivost svoju kvalitetu duguje Mono Backbone aluminijskom okviru, koji je svoj debi doživio na hornetu iz 2007. Prednja klasična teleskopska viljuška prečnika 41 mm stoji pod uglom od 26 stepeni, dok predtrag iznosi 110 mm, to su brojke koje osiguravaju stabilnost, a da se pritom ne izgubi puno na okretnosti koja je esencijalna za vožnju u gradu.
Prednje viljuške podesive su po predopterećenju opruge, kao i zadnji monoamortizer. Sve ovo u kombinaciji sa 46 mm dužom zadnjom viljuška znači jednu stvar, veliku stabilnost i sigurnost u vožnji.
Što se, uostalom, i osjeća na svakom metru pređenog puta. Uprkos kao kamen tvrdim bridžston BT20 gumama s kakvima je bila opremljena testna CBF, motocikl je veoma stabilan u krivinama, ali danak velikoj stabilnosti plaća u kratkim krivinama, kada motocikl treba brzo srušiti.
Ovdje je malo, ipak, pretjerano s uglom viljuške koji otežava tu radnju, ali će početnici ipak više cijeniti sveukupnu stabilnost i bezbjednost nego žaliti za to malo više reaktivnosti.
Kad smo kod ovjesa, on veoma dobro upija neravnine, radilo se o malim ili velikim brzinama, a potrebu za nekim podešavanjem nismo vidjeli.
Udobnost u vožnji uz oprez sa gumama
Velika zasluga mirnoći motocikla ide i položaju u vožnji. On je baš onakav kakav treba da bude na jednom motociklu namijenjenom za početnike: opušten i ne prenapadan, s dobrim "trokutom" između sjedišta, oslonaca za noge i upravljača.
Sjedište se, navodno, može podešavati po visini u rasponu od 15 mm, što iskreno govoreći nismo isprobali, jer je postavka u kojoj smo preuzeli motocikl bila zadovoljavajuća.
I upravljač je solidan, možda malo prema naprijed orijentisan, ali to je stvar podešenja i lične preferencije. Ugao zakretanja je velik, pa se svako svagdje može okrenuti, a oslonci za noge su dovoljno široki i udobni za svaku nogu, te su obloženi gumom kako bi smanjili vibracije.
Možda je rezervoar prije oblog oblika, pa ne pruža baš neki oslonac u krivini, ali to ovog puta nećemo zamjeriti. Ono što hoćemo zamjeriti su gume. Iako to nije direktna krivica samog motocikla, moramo se osvrnuti na ta kamena obuvala.
Naime, motor je serijski opremljen s bridžeston BT20, ekstra tvrdim turing gumama koje će vjerovatno izdržati 50.000 km. Ne drže ni po hrapavom ni po klizavom ni po kiši ni po suvom ni hladne ni tople.
S njima uvijek treba biti na oprezu, pa bismo stoga eventualnim budućim vlasnicima preporučili investiciju u zamjenu guma, budući da one vješto skrivaju neke dobre strane ovog motocikla.
Još jedna svijetla strana ovog ozbiljnog motocikla za početnike su kočnice. Slične onima na Transalpu: dva diska od 296 mm naprijed na koje djeluju dvoklipna plutajuća Nisin kočiona kliješta naprijed, te jedan disk od 240 mm s jednoklipnim kliještima nazad, pružaju solidnu zaustavnu moć i modulabilnost koja će svakako pomoći početnicima. Kao i onim iskusnijima.
Dovoljna su dva prsta na kočnici kako bi se svako zaustavljanje izvelo u sigurnoj mjeri, a i zadnja kočnica je modulabilna i sigurna, ali nekako slabo djeluje uprkos prečniku diska od 240 mm.
Ovo je motocikl koji će u osnovi zadovoljiti sve vaše potrebe. Bilo da se radi o gradskoj upotrebi, otvorenom putu, ali zaštita od vjetra je sasvim solidna, pa zašto ne probati. Vjerujemo da je ovo odličan motor za dugo godina. Samo je malo dosadan.
« Zadnja izmjena: 16.11.2008 - 09:46:39 pm navigator »
> Domains & Hosting <> Web Design<>BalkanBoard.com Forum
Jedna planeta, na njoj smo svi zajedno!
Balkan Chat soba

Offline navigator

  • * Vlasnik Foruma *
  • Pro
  • ******
  • Postova: 2524
  • Karma: 14
  • One Planet
    • Balkan
Odg: Motooori
« Reply #1 : 07.12.2008 - 01:25:35 pm »
Današnji ubrzani ritam života zahtijeva prevozno sredstvo s kojim ćete brzo doći od tačke A do tačke B u svakodnevnom životu. I htjeli vi to ili ne, skuter je idealan oblik transporta za takve zadatke.

Naslušali ste se priča o nestabilnosti malih točkova i neudobnosti istih preko rupa i ostalih prepreka koje grad stavlja pred vas. "Jamaha" ima rješenje, X-siti 250 idealan je odnos brzine, upravljivosti i stabilnosti, a građen je baš za svakoga, što je danas rijetkost.

Nekada je teško opisati skuter koji je rađen za svakoga. Naravno, osim standardnih hvalospjeva o visokom nivou završne obrade, dizajnu koji će se svidjeti svakome ili agregatu koji ima lijep i ugodan potisak uvijek možemo pričati, ali u motoru uvijek tražimo "ono nešto". I daleko od toga da X-siti nema to nešto.
Elegantno provlačenje kroz sokake

Prva stvar koju bilo gdje uočite je dizajn. Cijeli X-siti se zasniva na svojim visokim točkovima od 16" naprijed i 15" straga. Krenuvši od toga, cijeli skuter prati jednu oblu liniju koja ga zaokružuje. Dvostruka prednja svjetla, prednji blatobran koji podsjeća na kljun, ogromno sjedište, veoma lijepi instrumenti, te točkovi koji imaju 12 krakova zaokružuju jednu veoma elegantnu i usku liniju koja pomaže provlačenju kroz grad, a pritom izgleda elegantno. Ako ga pogledamo malo detaljnije, dolazimo do zaključka kako je X-siti vrlo lijep skuter.

Instrumenti su ukomponovani u jedan okvir, gdje s lijeve strane nalazimo pokazivač nivoa goriva u rezervoaru, s desne pokazivač temperature rashladne tečnosti, dok središnje mjesto zauzima veliki pokazivač brzine i mutlifunkcionalni displej koji pokazuje čak i spoljašnju temperaturu. Odmah ispod nalazi se prostrani pretinac za rukavice u koji stane stvarno svašta.

Tu je prostrano sjedište koje će veoma lako "udomiti" dvije odrasle osobe i udobno ih smjestiti. Takođe, veoma je dobro postavljeno i debelo, što znači da neće žuljati nakon dužeg vremena provedenog na istom. A, ima i mali naslon na kraju, koji vrlo dobro dođe.

Prostor ispod sjedišta je takođe velik, ali preplitak. Prostire se cijelom dužinom sjedišta, te u njega stane mnoštvo stvari, ali ne i integralna kaciga. Dijelom je ograničen agregatom, dok je s druge strane želja da sjedište bude što niže, radi lakšeg manevrisanja u gradu, opet ograničila prostor s gornje strane.

Dvostruka prednja i zadnja svjetla daju dobru vidljivost po noći, a upotpunjuju sveukupni dizajn koji je u nekakvom elegantnom modu. Tu je i zbilja ogromni vizir koji je na vrhu zavrnut prema gore, kako bi još bolje prebacivao vazduh preko vozača. Iako ovaj vizir u vožnji djeluje izvrsno, preovladava utisak kako strašno koči skuter pri malo bržoj vožnji. Na bočne udare vjetra je, ipak, otporan i ne uznemirava skuter.
Vožnja od tačke A do tačke B bez eksperimentisanja

Agregat ovog pravog gradskog skutera je četverotaktni monocilindrik hlađen tečnošću. Ispoljava 15,6 kW te 21,5 Nm obrtnog momenta pri niskim obrtajima, što je svakako pogodno za gradsku upotrebu. Za napajanje ovog agregata brine se elektronsko ubrizgavanje goriva, čiji rezervoar može primiti 10,5 litara istog. Prenos je naravno riješen pomoću variomata i remena, što je ustaljeno, praktično i čisto rješenje za skutere.

Široke gume na visokim točkovima ulijevaju sigurnost i stabilnost u svaki pređeni metar. X-siti u gradu ostavlja utisak nepokolebljivog, te će samo poprilična masa od 165 kg malo pokvariti dan, ali samo prilikom manevrisanja na mjestu. U vožnji na otvorenoj cesti, budući da sjedite na nekoj prirodnoj visini gdje se ništa ne čini brzo, uvijek se čini kako presporo ulazite u krivinu. Kako to nije istina ubrzo odaje ovjes, koji se sastoji od klasične teleskopske vilice hoda 100 mm i zadnjeg monoamortizera hoda 105 mm. Naime, navedeni hod brzo dolazi do svog kraja, što se vidi prvo tupim udarcem, a zatim poskakivanjem po ostatku krivine. Nakon toga slijedi i struganje centralnog oslonca, koji je na testnom primjerku nažalost bio savijen na desnoj strani, pa je struganje, grebanje i podizanje skutera bilo veoma izraženo u desnim krivinama. Prilikom vožnje po otvorenom se vidi i malo kašnjenje odgovora na ručicu gasa, ali to je i normalno budući da je većina obrtnog momenta raspoređena na niže obrtaje.

Spomenimo još i kočnice, koje imaju solidnu zaustavnu moć, ali je osjećaj na ručicama kojima upravljate hidraulične kočnice sa diskovima od 270 mm naprijed i 240 mm nazad, malo tup.

X-siti je veoma dobar proizvod visokog kvaliteta komponenti i završne obrade, kojem je dom u gradu i vožnja od tačke A do tačke B. Pouzdan i elegantan, sa stilom će vas služiti iz dana u dan, sve dok od njega ne počnete zahtjevati nešto više.
Tehnički podaci
Zapremina: 249.78 cc
Provrt x Hod: 69.0 x 66.8 mm
Kompresioni odnos: 10.0 ± 0.4:1
Max. snaga: 15.6 kW
Maks. obr. Moment: 21.5 Nm pri 5,800 rpm
Podmazivanje: Uljna pumpa, mokri karter
Zapremina rezervoara: 10.5 L
Prednji ovjes: Teleskopska vilica, klasična
Zadnji ovjes: Agregat u ulozi vilice, monoamortizer
Dimenzije: 2,175 mm x 785 mm x 1,460 mm
Visina sjedišta: 790 mm
Međuosovinski razmak: 1,470 mm
Masa: 165 kg



« Zadnja izmjena: 07.12.2008 - 01:26:43 pm navigator »
> Domains & Hosting <> Web Design<>BalkanBoard.com Forum
Jedna planeta, na njoj smo svi zajedno!
Balkan Chat soba

Offline selena

  • Svjetska mega carica
  • Pro
  • *****
  • Postova: 1292
  • Karma: 10
  • Djevojka modernih shvatanja
Odg: Motooori
« Reply #2 : 07.12.2008 - 03:40:53 pm »
ne vozim ako ne moram, ima buraz skuter od peugeota. ja se razbila 1 put i ne vozim ga bas ako ne moram

Offline navigator

  • * Vlasnik Foruma *
  • Pro
  • ******
  • Postova: 2524
  • Karma: 14
  • One Planet
    • Balkan
Odg: Motooori
« Reply #3 : 09.12.2008 - 08:41:25 pm »
Nemoj onda, ako ne ide. Ja sam imao moootor, sada nista vise tako... Mozda nekada opet.
> Domains & Hosting <> Web Design<>BalkanBoard.com Forum
Jedna planeta, na njoj smo svi zajedno!
Balkan Chat soba

Offline navigator

  • * Vlasnik Foruma *
  • Pro
  • ******
  • Postova: 2524
  • Karma: 14
  • One Planet
    • Balkan
Odg: Motooori
« Reply #4 : 21.12.2008 - 09:42:22 am »
Iako je "Jamaha" prva predstavila "big bang" agregat u modelu R1 za 2009. godinu, u moto-krosu je aprilija ipak prva.

Osim toga MXV premijerno uvodi V2 agregat u ovu disciplinu, dok je posebna poslastica tehnička pikanterija koja omogućava da se konfiguracija agregata lako mijenja iz "big bang" u "screamer" način rada i nazad.
Specifičan dizajn s funkcionalnim motorom

U "Apriliji" su uspjeli načiniti potpuno funkcionalan motor koristeći linije koje je lako asocirati s ovom firmom, pa MXV vizuelno odskače od konkurencije i vrlo je prepoznatljiv.

Tu je, naravno, i vrlo specifičan dizajn okvira, te pogonskog agregata, koji ni najmanje ne podsjeća na konkurenciju. Prije svega je to složeni prednji blatobran preuzet sa dosadašnjih RXV odnosno SXV modela. Nakon ovoga na red dolaze vrhunski osmišljeni elementi iz kojih izviru crvene cijevi čeličnog dijela okvira, a služe kao uvertira složenim oblicima aluminijumskih stranica koje se pružaju prema zadnjoj viljušci.

Naizgled prozračni okvir temeljito je "napunjen" kompaktnim dvocilindričnim agregatom, a cijeli motor kulminira dinamičnim crvenim zadnjim krajem. Ko ne zna, mogao bi ostati zbunjen dvjema malim izduvnim cijevima, koje su tek završetak sistema lukavo sakrivenog ispod sjedišta.

Na agregatu aprilije MXV je moguće birati fazu paljenja, pa lakim zahvatom možemo odrediti da V-2 radi kao "big bang" ili kao "screamer", zavisno od staze i sklonosti korisnika. Već prilično poznati V2 agregat službene oznake 45.2 iza sebe ima godine evolucije i police pune trofeja. Taj maleni div sada je postao srce novog MXV modela, što ovaj motocikl čini prvim moto-kros motociklom pogonjenim dvocilindričnim agregatom.

Iako se radi o posebnoj verziji namijenjenoj moto-kros primjeni i dalje su tu prepoznatljivi detalji poput ugla od 77 stepeni među cilindrime, te cilindara koji su sastavni dio bloka motora. Ova tekućinom hlađena mašina koristi klipove prečnika 76 mm, koji uz hod od 49,5 mm rezultuju radnom zapreminom od 449 kubnih centimetara. Snaga je deklarisana na 58,8 KS pri 10.000 obr/min., dok je zakretni moment jednako uvjerljivih 47,1 Nm pri 7.500 obr/min.
Elektronsko podešavanje rada motora

Tipka na upravljaču omogućuje vozaču da u vožnji promijeni način rada ove složene elektronike. To znači da agregat može koristiti "hard" mape, koje omogućuju razvijanje maksimalne snage, ali tu su i "soft" mape, koje ublažavaju razvijanje snage i olakšavaju život početnicima, odnosno vožnju na zahtjevnim podlogama.

Da priča o elektronici ne prestaje na opisanom, brine se kabl za programiranje, koji se isporučuje s motociklom. Pomoću njega i posebnog programa motocikl se lako spaja sa računarom, što omogućava mijenjanje raznih parametara. Prije svega će biti moguće mijenjati mape paljenja, ali tu je i mogućnost podešavanja maksimalne otvorenosti gasa.

Unutar dopuštenih granica će biti moguće podešavati i odnos gorive smjese, kako bi se karakteristike agregata mogle prilagoditi stilu vožnje. Naravno, fleksibilna elektronika je bila i jedan od prvih preduslova za omogućavanje promjene faze paljenja. Kvačilo se sastoji od više lamela u uljnoj kupci, a vozač je kontroliše preko sajle, dok mjenjačka kutija sadrži četiri stepena prenosa. U duhu laganog je i složeni okvir koji koristi gornji dio od čeličnih cijevi da bi se na njega nastavile stranice od presanog aluminijuma. Rezervoar goriva zapremine 7,4 litra je smješten blizu težišta, ispod sjedišta.
"Bing bang" ili "screamer"

Kod "big bang" konfiguracije srednji obrtaji donose zaista puno snage, ali ona u višim obrtajima opada. Utisak bi bio zaista odličan da ga donekle ne kvari ovjes. Prvi dio hoda ovjesa je tvrd, što rezultuje zamorom, pa podlaktice već nakon kraćeg vremena postaju tvrde. Za razliku od putničkih motocikala, vrhunski moto-kros motori se trebaju do određenog stepena uvijati, a to je nešto čega je MXV lišen.

Motocikl "složen" na "screamer" konfiguraciju paljenja ima različit zvuk, a kod kretanja se može osjetiti da je ovako podešen agregat nešto slabiji u niskim obrtajima. Zato u srednjim obrtajima snaga raste, da bi u nekom trenutku razvijanje snage postalo impresivno i tako sve do najviših obrtaja, odnosno deklarisanih 12.500 obr/min.

Kočnice su odlične i nije potrebna velika sila za sigurno zaustavljanje. MXV je u nekim aspektima odličan, a u nekima i nije. Razmak između nogara dobro je određen, pa vozaču daje dovoljno prostora za pomjeranje po motociklu. Sa druge strane je razmak između upravljača i sjedišta veći, pa kod kočenja previše težine prelazi na prednji kraj, što može uznemiriti motocikl.

Činjenica da je ovom motociklu moguće toliko drastično promijeniti karakter promjenom faze paljenja čini ga jedinstvenim, jer zaista nudi dva modela u jednom. U "big bang" konfiguraciji se MXV pokazao spremnim za sve terene uz odličnu hvatljivost zadnjeg kraja, što će odgovarati amaterima i onima koji su do sada uživali u četvorotaktnim modelima klase 250. Sa druge strane je tu "screamer" konfiguracija, koja izvlači maksimum iz agregata, ali isto traži i od vozača, pa je u osnovi namijenjena iskusnijim vozačima.


 
> Domains & Hosting <> Web Design<>BalkanBoard.com Forum
Jedna planeta, na njoj smo svi zajedno!
Balkan Chat soba

Offline navigator

  • * Vlasnik Foruma *
  • Pro
  • ******
  • Postova: 2524
  • Karma: 14
  • One Planet
    • Balkan
Re: Motooori
« Reply #5 : 12.09.2009 - 11:15:55 am »
Gledam sad ovu temu i skontam da nisam postavio ni jednu sliku svoga motora, kojeg nemam vise, ali sam ga par godina jahao. Mozda nadjem i sliku chopera sto sam imao prije njega. Ovo na slikama je Suzuki RF 600R, i bio je stvarno fin motor na izgled i voziti. Slike sam napravio kada sam odlucio da ga prodam zbog manjka vremena da uzivam u njemu.      


> Domains & Hosting <> Web Design<>BalkanBoard.com Forum
Jedna planeta, na njoj smo svi zajedno!
Balkan Chat soba

Offline deloox

  • Novi kolac
  • *
  • Postova: 29
  • Karma: 1
Odg: Motooori
« Reply #6 : 20.10.2009 - 10:01:18 pm »
Evo javljam se po prvi put...Malo Vam je siromasna ova teme o motorima...Strastveni sam fan motora,a i sam posjedujem jedan...Bice slika kasnije.Vozim Hondu VT 500 C  iz ' 85. god.

Offline navigator

  • * Vlasnik Foruma *
  • Pro
  • ******
  • Postova: 2524
  • Karma: 14
  • One Planet
    • Balkan
Odg: Motooori
« Reply #7 : 20.10.2009 - 10:16:13 pm »
Jeste nazalost. Nema motorista, a ni ja ga vise ne jasem. Dok djeca malo porastu, bice opet, ali planiram Harley. Postavi sliku svog motora kada stignes. Slika sa LoveRide u Cirihu



> Domains & Hosting <> Web Design<>BalkanBoard.com Forum
Jedna planeta, na njoj smo svi zajedno!
Balkan Chat soba

Offline navigator

  • * Vlasnik Foruma *
  • Pro
  • ******
  • Postova: 2524
  • Karma: 14
  • One Planet
    • Balkan
Odg: Motooori
« Reply #8 : 27.12.2009 - 11:47:41 am »
Triumph sa prikladnim imenom, Rocket, za 2010. dobio je novu verziju. Pod imenom Rocket III Roadster skriva se novi pogonski agregat od 2300 ccm sa više snage, okretnom momenta, ABS-om i novim položajem sjedenja.
 

Ako do sada nije bio dovoljno pretjeran, za 2010. će to sigurno biti. Triumph Rocket III Roadster je ono što bismo opisali kao motor za prave muškarce s dlakavim prsima i željom za previše. Rocket III imat će nedefiniranu količinu snage više od svog prethodnika, dok će okretni moment od 224 Nm, što je dvostruko više nego što ima Yamaha R1. Popisu standardne opreme pridužit će se i ABS, koji je poželjan na jednom motoru od 302 kg s ovoliko snage.
 

Tu je i sasvim novi položaj u vožnji, koji će prema Triumphovim riječima "donjeti sasvim drugačiji ugođaj u vožnji od njegovog prethodnika". Novi je i stražnji ovjes, koji bi trebao doprinjeti udobnijoj vožnji i boljoj kontroli nemani, a mostovi vilica, same vilice i amortizeri bit će obojani u crno, kako bi se "zločesta" narav što više istaknula.
 


 

Bit će dostupan u dvije crne boje: Phantom Black i Matt Black, a Triumph tvrdi kako će se nova verzija izdignuti iz klase Cruiser motocikala i svrstati se u kategoriju ultimativnih "muscle bike-ova".
 
Evo slika Triupha i jos bonus slike sta ide uz motore.


   
> Domains & Hosting <> Web Design<>BalkanBoard.com Forum
Jedna planeta, na njoj smo svi zajedno!
Balkan Chat soba